pondělí 23. května 2016

Pokračování v bagrování a řešení prasklé gumy

Dnes jsem za pěkného počasí pokračoval v bagrování jámy na kořenovku, už je třeba trošku rozhýbat soukolí. Horší je, že když po odbagrování části se nakupí vrstva hlínu, které je potřeba dát stranou, musím odpojit podkop a namísto dát lžíci. Výměna zabere asi 5-10 minut, ale vcelku to jde. Nejhorší na tom je, že z podkopu začíná čím dál víc, pokud je větší teplo, kapat olej. Už jsem vyprázdnil 4 litrový kanystr s olejem, pořád lepší než rozebrat hydraulický válec, odvézt na přetěsnění a čekat 14 dní - budu to řešit později, až bude kořenovka hotová.
V jednu chvíli za mnou přišla mamka a na mě křičí, že jedna pneumatika na nakladači je skoro prázdná! No potěš pánbůh... Hned jsem odpojil podkop a nalehko jsem zajel do stodoly. Tam šlo bez heveru povolit 6 šroubů (dost ztuha, pomohl nástavec) a sundat kolo. Váží tak 2-3x víc než u obyčejné pneumatiky u auta. Optal jsem starosty a jednoho zedníka, kde v nejbližší okolí dělají výměnu, zkusil jsem pneuservis v Tampli, ani tam nemají vybavení. Dali mi doporučení do Nové Paky přímo u kruháči. Na počkání a s mou pomocí jsme sundali duši, byla tam díra. Na pneu byl asi dvoucentimetrový hřebík, jenž byl schovaný v špuntu. Ani vyndat nebylo jednoduché. Duši jsme dali raději novou jelikož ta původní byla skoro zničená. Za hodinu jsem byl zpátky a během čtvrt hodiny byl nakladač opět funkční. Pro jistotu jsem dofoukl zbylé gumy na 3 atmosféry.




Žádné komentáře:

Okomentovat