čtvrtek 12. května 2016

Odvoz nádrže na septik

Na dnešek po práci jsem měl v plánu odvoz velké nádrže 5m3 z Prahy do Svojku, na tento den jsem se těšil a zároveň na mě pohltila malá nervozita, zdali odvoz zvládnu bez potíží. Nádrž septiku je z firmy Plastvar, ručně vyrobený z plastu, tloušťka stěny 5-8mm podle toho kde to je zapotřebí. Váha něco přes 200kg. Málem jsme ve třech nenaložili na káru, minimálně hodinu jsem se věnoval popruhům, aby byl dobře ukotvený a aby cesta proběhla mnohem hladčeji. První jízda po Praze asi 2 kilometry jsem byl mírně nervózní, ale po pár kilometrech už to šlo hladce, akorát jsem musel udělat pravidelné zastávky na kontrolu příp. utažení popruhů. U Mladé Boleslavi u benzínky jsem zjistil, že jeden popruh praskl, tak jsem musel znova přepopruhovat, v blízkosti stály kamióny a někteří řidiči u toho odpočívali, jeden se ke mně připlazil a ptal se na podrobnější info o nádrži. Všiml si, že trošku zápasím s popruhy, nakonec mi pomohl - z jeho kamiónu přinesl kus gumové rohože, tu jsme roztrhali na čtyři kusy a vypodložili pod nádrž. Svojí vahou se guma přitiskla k vozíku, tím pádem nádrž byl ještě lépe ukotven (minimalizoval se skluz po korbě vozíku). Poděkoval jsem mu a pokračoval jsem po dálnici směr Turnov. Při 80km/h vylezla spotřeba 8l na 100km, při 90km/h už vyskočilo na 8,7l na 100km. Raději jsem držel osmadesátkou s menší intenzitou zastávek. Do Svojku jsem dorazil okolo 21h, naproti mi přijela mamka s Jimníkem s náhonem na všechny kola. U parkoviště jsme auta prohodili (vozík jsem napojil na Jimník) a výjezd nahoru k baráku už byl jen třešničkou na dortu. Až doma jsem si oddechl, to byl teda zajímavý den :-)
Pokud to chcete taky zkusit, doporučuji pevné nervy nejlíp z ocele :-)







Žádné komentáře:

Okomentovat