sobota 28. května 2016

Opět bagrování, zasypání hlíny okolo nádrže, bouřka

Ráno jako vždy jsem pokračoval v bagrování. Poté když už začalo být moc teplo, jsme s mamkou a Květou z Austrálie (sem do Čech jezdí každé léto) věnovali naházením hlíny okolo nádrže. Nakladačem jsem na lžíci nabral necelý kubík hlíny, přistavil k nádrži, ručně lopatou jsme naházeli okolo nádrže, bylo třeba dávat pozor, aby tam nebyly velké kameny. Ve třech práce pěkně odsejpala.
Na odpoledne jsem měl v plánu jet do Újezdu k Evičce (sestře Haničky), kde oslavovali narozeniny Péťy a Tomáška. Haničce se povedly dva hezké dorty. Než sem dorazila bouřka, stihli jsme postavit trampolínu. Bouřka, jež sem dorazila, byla pořádná, co jsem ale netušil, co za hodinu se dozvím. Po telefonátu s mamkou jsme se dozvěděli, že ve Svojku byla pořádná průtrž. Sklep plný vody (bohužel odvod ještě nebyl dokončený) a v nádrži kořenovky je plná vody. No nazdar, to mi ještě scházelo! Sledoval jsem radar na mobilu, kdy že přestane pršet. Asi za hodinu jsem na motorce vyrazil do Svojku, abych zjistil, jaké škody napáchala bouřka. Ve sklepě samé bahno, jelikož otvor, který jsem udělal ve sklepě, nebyl ještě uzavřen (obetonován), voda se dostala dovnitř a vzalo s sebou hlínu do sklepa. V jámě bylo dle odhadem 10 kubíků vody, musel jsem vymyslet, jak se té hromady vody zbavit. Nakonec jsem ze stodoly vytáhl čerpadlo, napojil na hadici a napojil na elektriku. Odčerpávání vody trvalo asi 4 hodiny, cca do půlnoci. Doufejme, že další bouřka už nepřijde. Fakt jsem to takhle nečekal a vůbec jsem neudělal opatření (zabezpečení). Moje první nezkušenost...









Žádné komentáře:

Okomentovat