středa 8. června 2016

Kořenová akce se stavbyvedoucím

Dnes nastal den D s montáží kořenovky se stavbyvedoucím, slíbil, že přijede včas ráno, aby jsme co nejdříve stihli (dle předpovědi má k večeru spadnout ten nějaký deštík). Skutečně v půl osmé přijel a akce mohla odstartovat. Na dnešek měl přijet na pomoc teta Lída, Péťa, Jirka a když nás bude málo, přijde i soused Ladík. Legrace byla, když pan stavbyvedoucí nemohl uvěřit, jak jsem udělal pěknou jámu. Později jsem dostal od pana Šperlinga sms zprávu: Říkal mi kolega Vašek, že jste měl nejlépe připravenou díru pro kořenovku co kdy viděl :-) Hezký večer. Mis.
Prvním úkolem bylo položení geotextilie do jámy - tam jsem narazil na zvláštní metodu pana stavbyvedoucího (a to jsem myslel, že bude profík) jak správně rozřezat geotextilii. Jednoduše nožem nařízl na roli geotextilie a výsledek bylo, že rozřízl dvě tři vrstvy pod sebou! Tak to jsem teda nečekal a byl jsem připraven, co bude následovat. Naštěstí bylo v pohodě. Jirka pomohl svařit geotextilie, aby pospolu pásy držely - to jsem mohl už připravit sám předem, ale už na to nebyl čas. Na geotextilii jsme položili velkou fólii o tloušťce 1,5 mm a rozměru 9 x 8 m. Role je těžká jako prase a manipulace s ní nebude tak jednoduchá. Přišel pan Ladík a ve více lidech to šlo překvapivě rychle. Fólie v rozích se zpřehýbá a nikde se nebude řezat. Na fólii se dá další pás geotextilie, aby se fólie nepoškodila. To už pomalu odbíjela desátá hodina. Na řadě byl montáž spodmí trubky s dírkami na odvod vody do regulační šachty, pan stavbyvedoucí (Vašek) přivezl s sebou přírubu, aby se mohla udělat do fólie vespod díra, s níž se přimontuje příruba a skrz se nastrčí trubka do šachty. S ním jsme hodinu dávali s přírubou záležet, bylo potřeba dát asi 8 šroubů a pořádně mezi příruby zatmelit. Další fofr jsem měl, když jsem musel zapojit KG trubku do regulační šachty, tam jsem musel vyřezat otvor a nechat sklon alespoň 1%. Pak nastal problém, jak do šachty o průměru 40 cm a délce 2 metry nacpat koleno (šachta se finálně zkrátí podle úrovně terénu - to ale nastane později, ne dneska). Naštěstí jsme vymysleli nápad a trubku s kolenem jsme úspěšně zapojili. Teď se může začít sypat kačírek 8/16 do jámy, tak hurá nastartovat nakladač. Do jámy bylo potřeba naplnit cca 15-20 cm podle toho, aby trubka byla zakrytá a mohlo se začít instalovat trubky na větrání. Celkem jsou 4 kusy po 1 metrech a bude ve tvaru U. Na ty trubky stačí dát kačírek tak aby byly zakryté - ne v celé ploše jámy, ale jen u trubek (dle fotky níže). Poledne je na obzoru, byl čas začít sypat štěrk 2/4 (cca 20 kubíků!). To budu nejmíň 30x jezdit sem a tam nakladačem :-) Mezitím jsme do šachty zapojili hadici, aby jsme do nádrže napustili vodu - nutné k dosednutí štěrku a aby jsme pomocí hladiny vody zarovnali štěrk do jedné roviny. Nastal čas k obědu a pauze, samozřejmě jsme Vaška pozvali a u oběda se dozvídám, že je také pilotem - měli jsme fajnovou debatu. Po obědě následovalo rozloučení, jelikož jeho přítomnost už nebyla třeba. Zbytek už zvládneme sami. Zbytek dne jsem odvážel štěrk a ostatní pomáhali srovnat/uhladit. Kolem čtvrté páté hodiny byla práce skoro u konce, mohli jsme si oddechnout. Ale stejně jsem měl dost práce než nastane tma, bylo třeba nad kořenovkou odbagrovat část hlíny (tam jsem dřív schválně nechal, abych mohl jezdit s nakladačem) a udělat zabezpečení proti přívalu vody - udělat val a přikrýt plachtou, aby se do kořenovky nedostal bordel. Doteď jsem už klidnější, jelikož velkou část mám za sebou a už čekají jen příjemné věci (i když příjemná práce s balvany okolo kořenovky nebude tak snadná, ale to mohu udělat v poklidu dle počasí a není na to třeba spěchat).
Večer jsme únavou padli brzy do hajan. Zítra frčím na firemní školení a sportovní den ve Slapech.

















Žádné komentáře:

Okomentovat