sobota 5. září 2015

Bourání části zdi pro překlad

Původní vchod do kotelny bude z důvodu zvětšení koupelny a oddělení záchoda do samostatné místnosti uzavřen a vchod do kotelny bude probourán z "bývalé" dílny. Jelikož na zeď, jež patřila bývalému chlévu je široká 70cm, jsou položeny 3 profily ve tvaru "I", jeden z kotelny a dvě z dílny. Musel jsem práci rozdělit do 3 etap. 1.etapa je probourání z jedné strany (dílna) pouze do poloviny šířky zdi kvůli vypodložení jednoho profilu, jež trčí z kotelny, třemi překlady. Jelikož jsem ještě nesehnal stavební kozu, musel jsem lešení vyrobit ze štafle a fošny. Bourání šlo kupodivu "trochu" obtížně neb jsem musel postupovat krok za krokem a také jsem z důvodu bezpečnosti raději na všechny profily podepřel silnými trámy - jistota je jistota. Sekání pomocí sbíječky a ručním majzlíkem trvalo cca půl dne a zbytek dne jsem vybetonoval mezeru nad 3 překlady (rozměr 11,5 - 125), které jsem zakoupil ve stavebninách DEK v Jičíně. Jelikož jsem tam byl poprvé, překvapila mě rozmanitost, dobré ceny a příjemná obsluha. Cena materiálu oproti stavebnině Mizera v Lomnici nad Popelkou je velmi markantní. Odteďka tam budu jezdit častěji. Do betonu jsem dal raději kari síť pro vyztužení celého překladu. Až beton vytvrdne (cca týden), v druhé etapě se probourá zbytek díry z kotelny a doplním zbývající 3 překlady. Cca za 14 dnů, až beton nad překlady vytvrdne, se pod 6 překlady probourá vchod (šířka 80cm) se schody (rozdíl podlahy kotelny a dílny je 50 cm).





Žádné komentáře:

Okomentovat