neděle 27. září 2015

Práce v uhelně a začistění cihly na hlavní chodbě

Podřezávání v uhelně je u konce a tak bylo třeba připravit, aby jsme uhlí dali zpět pod střechu dokud je venku stále hezky. Zatím netopíme, jen občas v krbu, ale už je na čase vysušit bahno v koupelně. Prvním úkolem bylo vysekat vyčnívající kusy základen (kamení), s malou sbíječkou některé kameny šly vysekat, ale poté jsem narazil na nejtvrdší kámen - čedič. Ten nešel tou malou sbíječkou, milimetr trval snad minutu. Poprosil jsem kamaráda Ondřeje o zapůjčení velké sbíječky, byl jsem zvědavý, zdali s touto to půjde. Ze začátku kámen dlouho vzdoroval, ale nakonec povolil a byl to řachot. S takovým materiálem jsem se ještě nesetkal, když si vzpomenu, jak před 100 lety dělníci dělali ručně a sami, nemohu vůbec pochopit. Sám bych majzlíkem a kladivem ještě mlátil dodnes :-)
Poté přišlo na řadu přesunutí malé stěny, jež sloužila jako opěra pro uhlí. Chtěl jsem ji přesunout tak aby prostor pro uhlí byl plně využit a zbylé místo uhelny sloužila jako sklad pro věci z dílny hlavně pracovní stůl se svěrákem. Myslel jsem si, že sám zvládnu přeunout tu stěnu, ale s tou vahou ani píď. Musel jsem požádat Ondřeje o pomoc, poté jsem musel vysekat ve zdi otvor, do které se zabetonuje opěrná zídka. Takto jsem strávil jen celé dopoledne. Odpoledne Hanička se věnovala začištěním cihel v hlavní chodbě a já jsem mezitím odstraňoval staré elektrické rozvody.




Žádné komentáře:

Okomentovat