úterý 27. září 2016

Montáž nového rozvaděče

Ve čtvrtek a pátek jsme řešili zásuvky v kuchyni u dveří, problém byl totiž, že dřevěný rámeček na 4 zásuvky v řadě neseděly. Chyběly pár milimetrů, z důvodu, že jsem krabice dal natěsno. Bylo třeba díru v obkladech dobrousit, aby krabice volně seděla, pak už to bylo bez problému.
V pátek jsme vybetonovali podlahu ve špajzu, ať je připravená na izolaci IPE do budoucna.
V sobotu jsme pustili do vysekávání břidlic okolo baráku, já sbíječkou a Péťa nakládal na kolečko, práce na cca půl dne. Důvodem je, že skrz břidlice barák nedýchá a některé držely jen tak.
V neděli jsem měl půjčený dlouhý vrták s příklepovkou, bylo třeba navrtat díry skrz 70cm širokou zeď na natažení nových kabelů (do kotelny na aku nádrž, z rozvaděče ven atd.). Poté jsme natáhli nový třífázový kabel venku na zápraží až k novému rozvaděči. Při protažení kabelu u dveří jsme zjistili, že původní kabel byl natažen šikmo (okolo kanalizace z prvního patra). Dlouho jsem zvažoval, zdali omítku (slabá zeď) vybourat a později vyměnit HG trubku na novou. Nakonec jsem se rozhodl ho vybourat - stejně bude překážet při výměně venkovního dveře do zahrady.
Včera jsem v kotelně udělal ve zdi mezeru pro HT trubky na odpad z umyvadla. Rozhodli jsme se do kotelny dát umyvadlo, aby jsme mohli po práci umýt a nedělat v koupelně bordel. Ještě tentýž den jsme dali nový rozvaděč na chodbě - už je na čase přepojit ze starého na nový. Též jsme domluvili s elektrikářem, že ve středu dáme nový venkovní rozvaděč a hlavní třífázový kabel - od venkovního k vnitřnímu rozvaděči.
Dnes Péťa připravuje na zítřejší přepojení, dává nové jističe a kabely. Oceňuji pečlivost a preciznost práce. Já jsem mezitím dodělával nezbytnosti v kotelně a připravil na zítřejší odjezd s Haničkou na 5 denní dovolenou do Nízkých a Vysokých Tater. Počasí se zdá být pěkné, tak se těšíme.




Žádné komentáře:

Okomentovat